Lukk
Foto: Tom Angelsen/ADAMS

Årsmøte NND 2018

Bevisste kristne med bevisst livsførsel.

«Alle engasjert» var hovedtema for årsmøtet i Nordnorsk distrikt. Det ble avviklet i Harstad 1. og 2. juni. Simon Martin, Trans-Europeisk Divisjons ressursperson for menighetsutvikling i Skandinavia, var treffets gjestetaler. Han snakket om å leve et liv som gjør Gud kjent. Ofte gjør vi evangelisering til en vanskelig oppgave. Simon Martins budskap dreide seg om å være bevisst i sin måte å leve på, og at det livet gjør Gud kjent.

Vi må være mennesker som bryr oss om andre på praktisk vis, og gjennom det får anledning til å vise Guds omsorg. Han minnet om at de aller fleste av oss spiser tre måltider om dagen, 21 måltider i uka. «Kan ett av de 21 måltidene i uka, være et måltid der du inviterer andre til å være sammen med deg», utfordret Martin.

Han oppfordret forsamlingen til å tenke over om de kunne være til velsignelse for tre personer i løpet av en uke. Den ene kan gjerne være et medlem i kirken, og de andre to mennesker i nabolaget eller på arbeidsplassen.

Tom Angelsen, leder for Nordnorsk distrikt, var storfornøyd med forkynnelsen.

– Simon Martin talte både engasjert og praktisk om hvordan vi kan være vitner i det daglige.

SABU var som vanlig i full sving med et tettpakket program for barn og unge. Som i de andre distriktene var fokuset på festen og gleden som venter når Jesus kommer igjen.

Tilbake til nyhetsarkiv