Lukk
Tor Tjeransen mottok Adventist netAward-prisen for sitt visjonære lederskap og internasjonale samarbeidsprosjekter.
Foto: GAiN Europe

Pris til Adventistkirkens medieleder

Berømmes for sterkt internasjonalt samarbeid.

Tor Tjeransen, leder for Adventistkirkens medieavdeling, ble mandag 19. april hedret for sitt visjonære og profesjonelle lederskap i mediebruk. Prisutdelingen skjedde ved den årlige GAiN Europe*-konferansen, der Williams Costa, leder for Adventist News Network og kommunikasjonsavdelingen ved Adventistkirkens hovedkontor i USA, stod for overrekkelsen.

Tor Tjeransen ble tildelt Adventist netAward 2021, Mandag 19. april. Foto: Silja Leknes.

– Tors lidenskap for fotografering, og hans evne til å produsere har alltid inspirert meg. Han har vist en utrettelig vilje til å bidra ved alle GAiN-konferanser.

Tors gode humør og interesse for sine medmennesker, kombinert med helhjertet samarbeid i internasjonale medieprosjekter, har vunnet ham høy anseelse og bred respekt. Dette skinte gjennom Costas hilsen til Tjeransen, da han overrakte Adventist netAward.

– Jeg har hele konferansen i ryggen når jeg sier at du fortjener dette. Tusen takk og gratulerer.

Tjeransen var tydelig beveget av oppmerksomheten, og i sin respons takket han med å oppmuntre konferansen til å gjøre sitt beste i å formidle verdens beste budskap: «Jesus kommer snart igjen.»

Sammen med overrekkelsen fulgte det en videohilsen fra Adventistkirkens leder, Victor Marley. Marley henviste til Tjeransens mange medieprosjekter, og understreket hans internasjonale engasjement.

Hvert år deler GAiN Europe ut en pris til personer som har utmerket seg gjennom ekstraordinære resultater, enestående innsats, banebrytende prosjekter, eller byggende innflytelse. I år fikk Tor Tjeransen, medieleder i Adventistkirken i Norge og Stephan Brass, kommunikasjonssjef i Adventistkirken i Tyskland, hver sin pris.

 

* GAiN står for «Global Adventist Internet Network». GAiN Europe er den Europeiske delen av GAiN International, og avvikles hvert år får å dele kunnskap, prøve ut kommunikasjonsideer og samle seg om nye samarbeidsprosjekter.

Tilbake til nyhetsarkiv