Lukk
Foto: omersukrugoksu/iStock

Uttalelse om angrepene på Sri Lanka

Victor Marley, leder for Syvendedags Adventistkirken i Norge, har kommet med denne uttalelsen i kjølvannet av terrorangrepene på Sri Lanka i påskehelgen.

Våre bønner og tanker går til Sri Lanka i denne vanskelige tiden. Det er forferdelig å høre om angrepene som har blitt utført. Vi føler med hele befolkning i Sri Lanka og berørte familier i andre land. Vi ber om at disse hendelsene, som er utført for å skape frykt og hat, vil bli møtt med en kjærlighet som fører til enhet, fred og helbredelse. Angrepene skjedde på påskesøndag, en dag hvor vi gleder oss over Guds kjærlighet for mennesker og Jesus oppstandelse. Jesus selv ble drept av mennesker motivert av frykt, hat og en maktorientert politisk agenda. Jesu oppstandelse gir oss derfor håp om nytt liv, om kjærlighetens kraft, og om gjenskapelsen av verden når han kommer igjen. Jeg oppfordrer alle adventister og andre som leser dette, om å be for Sri Lanka, be for de pårørende og be for verden. La oss kjempe for menneskers rett til religionsfrihet, gitt av Gud ved skapelsen! La oss gjøre alt vi kan for å fremme fred og forståelse, kjærlighet og forsoning!

Tilbake til nyhetsarkiv